Ви взяли участь y конкурсі.
Велосипед – двоколісне диво техніки; нехитрий і водночас один із найвизначніших винаходів, які людина коли-небудь придумала. Для багатьох він встиг стати не просто засобом пересування, а стилем життя: хтось із пристрастю крутить педалі, хтось колекціонує, а хтось із не меншим захопленням складає їх докупи – проявляє винахідливість, експериментує з дизайном і, головне, з найвищою майстерністю відточує кожну деталь.
Нурдін Касома – угандійський умілець, який наново по-своєму вигадує велосипед. Замість звичного нам вуглеволокна чи металу, рами для своїх байків цей мастак робить з бамбука.
Матеріалу навколо, каже, достатньо. Та й росте він швидко. Спершу майстер кілька місяців висушує бамбук, обробляє його інсектицидом – щоб, бува, шкідники не "з’їли" майбутній велосипед.
Кожен свій байк Нурдін Касома складає за наперед промальованим кресленням: із математичною точністю проводить заміри, щоб деталі ідеально пасували одна до одної.
Для надійності вузли рами скріплює спеціальним матеріалом із кори дерева мутууба.
Зібраний до купи бамбуковий каркас майстер ретельно відшліфовує вручну, відчищає від пилу та дрібної стружки, і наносить лак. Уся ця скрупульозна робота над одним велосипедом може зайняти тиждень.
Запчастини для своїх байків Нурдін Касома перебирає зі старих велосипедів. А їздять вони не гірше, а то й навіть краще за нові заводські. Бамбук, завдяки тому, що гнучкий, виконує функцію додаткового амортизатора, ковтаючи всі удари та нерівності бездоріжжя.
Утім, якщо в убогій Африці бамбукові велосипеди – це насамперед дешева альтернатива дорогим імпортним, то в заможній Європі чи США – це, навпаки, модний нішевий продукт з акцентом на екологічність та ексклюзив.